Заробіток на опитуваннях

Маркетологи вивчають думки людей з різних питань: від вибору ковбаси і шампуню до уявлень про ідеальний житловий комплекс. На опитуваннях обговорюють слогани, варіанти рекламних оголошень, образ і імідж бренду. Це допомагає маркетологам зрозуміти, як просувати продукт на ринку.

  • Хто бере участь у дослідженнях. Ви можете стати учасником опитування, якщо відповідаєте критеріям маркетолога. Він підбирає підходящу аудиторію під кожне дослідження. Наприклад, в опитуванні про памперси беруть участь молоді мами, а про бігові кросівки — люди, які цікавляться спортом і здоровим способом життя. Вам відмовлять, якщо не підходите під задані параметри. Ще в опитуваннях не можуть брати участь люди, які впливають на громадську думку: журналісти, рекламники, маркетологи. Відмовляють і тим, хто знає галузь зсередини. Наприклад, в опитуваннях про вітаміни не можуть брати участь продавці і виробники БАДів.
  • Як часто можна брати участь. Ви можете брати участь в опитуваннях одного маркетингового агентства не частіше одного разу на півріччя. Якщо протягом шести місяців прийдете в ту ж фірму вдруге, то вас перевірять по базі і відправлять додому. З такою ж періодичністю можна проходити і онлайн-опитування. Онлайн опитування дозволять вам отримати непоганий додатковий заробіток в гривнях.

Види маркетингових досліджень

Думку аудиторії вивчають різними способами. Наприклад, збирають людей в одному приміщенні для обговорення, пропонують заповнити електронну анкету або пройти онлайн-опитування в месенджері.

  • Фокус-група. Колективне обговорення бренду або продукту. Наприклад, замовник виробляє ковбасу і хоче зрозуміти, як провести ребрендинг товару. Маркетолог підбирає цільову аудиторію: чоловіків і жінок у віці 25-45 років, які відповідають в сім’ї за покупку м’ясних виробів. Протягом двох-трьох годин він обговорює з ними нюанси вибору і покупки ковбаси. З’ясовує, в які магазини вони ходять, які марки знають, як ставляться до брендів, що думають про ціну. За підсумками опитування кожен учасник отримує певні гроші. Сума залежить від бюджету замовника і критеріїв відбору аудиторії. Якщо маркетологу потрібна дуже вузька аудиторія, наприклад, лікарі-педіатри або завідувачі лікарень, то оплата доходить до декількох тисяч гривень.
  • Онлайн-опитування на сайті. Ви реєструєтеся на спеціальному сайті і виконуєте завдання маркетолога. Якщо, наприклад, опитування присвячене лікам, вас попросять сфотографувати домашню аптечку і розповісти про неї. Опитування триває два-чотири дні, ви витрачаєте на завдання від одного до трьох годин в день.

Як брати участь в опитуваннях

  1. Знайти пропозиції. Перший варіант — задати пошук «участь в опитуваннях за гроші» і знайти 1 001 сайт, де пропонують швидко пройти опитування і отримати гроші. Це цілком нормальний варіант заробітку, але ви витратите дуже багато зусиль, щоб заробити хоча б 200 гривень.
  2. Другий варіант — знайти спеціалізовані групи в соціальних мережах. Їх створюють маркетингові агентства або люди, які шукають учасників досліджень. Радимо підписатися на кілька таких груп, щоб отримувати пропозиції.

Пройти відбір. Учасники проходять подвійний відбір. Спочатку їх відбирає рекрутер, потім маркетолог. Отримавши заявку, рекрутер відправляє вам анкету. З її допомогою він з’ясовує, наскільки ви підходите під вимоги маркетолога. Вам відмовлять, якщо учасників опитування вже набрали, поки ви заповнювали анкету, або якщо ви не підходите під критерії маркетолога. Заробіток на опитуваннях такого типу може бути досить непоганим.